8 Haziran 2007 Cuma

TİMSAH DERİSİ

  • Bu sabah gazeteleri okuduğumda hayal kırıklığına uğradım..

    Neden mi?

    Bugüne kadar üst kabuğunu timsah derisine benzettiğim için yiyemediğim
    hatta isminin neden bir insan ismi olduğunu yada neden insana bu sebzeyi hatırlayacak ismin konduğunu bir türlü anlayamadığım o sebzeyi bana yedirmek için

    annemin tabiri caizse ne kadar yalvardığını anlatamam….

    Evet evet ENGİNAR dan bahsediyorum…

    Annem her seferinde

    - Kızım bak karaciğerini yeniliyormuş ; çok lezzetli ; ha patates ha enginar hiç farkı yok hatta patates tende güzel diyerek bana enginardan iyi bir insan ve arkadaşmış gibi bahsetmesinin üzerine taaaaa 27 yaşımda J nihayet enginar tattım hatta tatmadım yedim

    Ve tadınıda çok beğendim evet evet o timsah derisi görünümlü şeyin bukadar leziz olabileceğine inanamamıştım J


    Taki bu sabahki haberleri okuduğumda enginar hakkında hepimizin yanlış bildiklerini görene dek
    Bakın diyorki haberlerde karaciğer hastaları için ;

    Enginar korumuyor
  • Karaciğer hastaları spor yapamaz, istirahat etmeli, sırtüstü yatmalı, fazla hareket etmemeli düşüncesi kesinlikle yanlış. Oysa tam tersi, karaciğerin kan akımı sporla daha iyi duruma geliyor.
  • "Karaciğer hastaları diyet yapmalıdır" düşüncesi de yanlış. Hastalara durduk yerde diyet önermek, "yağlı, tuzlu yemeyeceksin demek" doğru değil. Sadece vücudu su ve tuz tutuyorsa, o zaman tuz kesilmelidir.
  • Karaciğeri koruyucu bir diyet ya da besin yok. Enginar yiyerek karaciğerin düzeleceği inancı da yanlış.

2 yorum:

Rabia SERTÇE dedi ki...

Allahım şifasının enginardan alacaım bir hastalıkla karşılaştırmasın beni büyük bir eziyet çünkü onu yemek benim için. ben sevemedim gitti bu sebzeyi yaa.

@@€ dedi ki...

yaa aslında süper tadı biliyor musun? patatesten bile güsel ama şekli itibariyle bende çok sevmiyorumm yaa
timsah derisi gibi kesilmemiş hali birde pazarda suyun içinde satıyorlar ya aynı deniz anası gibi diyorum geçen günlerde
rafette dioki yani benzetmediğin şekil kalmadı:))
Allah Şifalı günler nasip etsin şekerim ...